Saturday, February 14, 2009

Inilah aku...

Malunya itu lah ungkapan yang selalu orang kata pabila sesuatu yang memalukan berlaku kepada mereka. Rasanya sangat teruk. Tebal muka aku. Tapi bila-bila dah lama-lama barulah kita lega tapi ia mengambil masa yang lama untuk sembuh, dalam 3 minggu or 2 minggu. Dalam tempoh that such thing sering bermain di dalam kepala dan kita akan rasa ‘teruk’. Sakit hati aku bila ingat perkara yang memalukan yang telah berlaku ke atas diri aku. Perkara yang memalukan itu sering berlaku kepada orang yang tiada kofident dalam diri macam aku. Aku tengok klu orang yang ada konfident ok je! diorang ambil masa sekejap je untuk heals. Tpi aku? Lame gile. Dah la muka hensem tapi low profile dan useless. Malu aku bila awek nak mengorat.. diorang nanti mungkin akan kata “Muka saja hensem tapi useless, vains.” Tu la sebab aku tak mau ada aweks. Aku selalu tengok bnyak jgak awek tgur aku, tpi dah lma2 aku tak layan, diorang let it go je la. Aku pula rasa malu. Kenapa? Aku pon tak tau. Inilah yang korang lalui kalau nak jadi aku. Payah ooo. Tpi tak tau la kot ada orang yang lagi teruk pda aku. Hanya Allah saja yang tahu. Aku tak suka la rasa ni. Macam mana nak get rid of this feeling.! Fuck! Somebody help me? Hanya aku sajaa yang tahu perasaan ini. Hanya aku saja yang mengalami nya. Tpi tak tau la kot ada orang yang sama perangai macam aku. Macam mana plak laa dengan anak aku nanti. Isteri aku? Tapi yang pasti isteriku mestilah cun macam suami dia yang macho tapi tak leh blah! Aku bukan nak kutuk diri aku tapi aku rasa teruk la nak teruskan hidup ini. Macam mana aku nak teruskan hidup ini kalau selalu malu je. Tapi yang aku sering rasa ialah aku tak suka bersosial. Aku selalu berdebar-debar bila memikirkan sesuatu perkara yang aku kena lakukan untuk mempersembahkan sesuatu! Asyik nervous sja hidup aku. Pagi, petang, siang, malam, asyik nervous je aku rasa,. Tolonglah Datuk Fadzillah Kamsah! Tolonglah Dr. Tuah! Aku teringin sangat nak jadi orang yang confident dengan diri sendiri dan tidak peduli apa yang orang fikirkan tentang aku. Tidak ku minta lahir ke dunia tidak ku pinta cacat begini. Tapi Alhamdulillah, aku tak cacat. Ustazah aku kata lirik lagu tu tak betui, sebab dia … entah aku pon dah lupa…. Hey budak ini dengar aku nak bagi nasihat

Hang jangan la dok pikiaq ni satu problem, hang dah hidup kat dunia ni dah berapa tahun? Ha… tu buleh! Hidup dah 19 tahun pon msih rasa mcam tu lagi. La ni aku nak hang move on. Don’t turn back! Lakukan je apa yang hang rasa betui. Jangan pikiaq sangat apa yang orang akan cakap. Biaq pi kat depa la apa depa nak cakap. Hang ni poyo ka, hang ni apa ka… dah hang poyo, terima jela…lawak ja. Apa yang aku nak kata, hang terima lah apa orang nak complain tentang hang… masuk telinga kanan keluar telinga kri. Just be yourself, jangan cuba jadi orang yang lain. Hang jangan rasa hang teruk. Masih ada orang yang teruk pada hang. Ok? Thats all!

Untuk pengetahuan hang aku dah try dah semua tip yang di atas tuuuu………. Tpi tak leh jalan. Tapi tak pa la. Aku akan teruskan juga hidup ini walaupun ia nervous. Aku akan jadi diriku sebenar…………………………………………………….iaitu muka hemsem la jgak, tapi xleh blah!

*benda ni aku tulis bukan apa, untuk memunasabah diri…. ehh!!! maksud aku muhasabah…..*

No comments:

Post a Comment